2009. július 8., szerda

Éljen a nemzetköziség!

Éljen a nemzetköziség!

Napok óta dúdolgatom ezt a sort, de nem sikerült megtalálnom, hogy honnan van. Mint utóbb kiderült nem véletlenül, mert a pontos idézet így hangzik: „Éljenek a kommunisták és a nemzetköziség!”. Azaz a „Fel vörösök, proletárok!”-at sikerült dudorásznom.

No, de mit is várhatnák attól, aki 9 pontot ért el 12-ből az Index Kádár János tesztjén.

Igazából azért jutott eszembe ez a sor, mert a héten rájöttem, hogy már 4 nyelven vagyok képes ügyintézni. Az első sikerélmény akkor ért, amikor elmentem a közértbe, hogy beváltsam az összegyűlt pontjaimat vásárlási utalványra. Természetesen először felkészítettem magam egy itteni barátnőmmel, hogy mégis mit kell ilyenkor mondani. Tudtam, hogy muszáj leszek teljesen franciául intézni a dolgot, mert elég valószínűtlen, hogy az ügyfélszolgálatos tud angolul. Szépen el is mondtam a mondókámat, hogy mit szeretnék, csak arra nem számítottam, hogy vannak biztonsági kérdések, hogy megtudják enyém-e valóban a kártya. Szerintem, elég jól vettem az akadályt, mert végig értettem a kérdéseket és a válasszal is csak egyszer volt gond. Épp a múltkor dicsekedtem el vele, hogy 13-ig már milyen jól tudok számolni. Hát sajnos stresszhelyzetben csak 12-ig. Az Istennek nem jutott eszembe a 13, amikor a születési dátumom kérdezték. De végül kézzel megoldottam, még jó, hogy nem 31-dikén születtem.

Tegnap pedig vettem egy könyvet a német eBay-en. (Felháborító, hogy az Amazon 13 euróért akarja nekem elhozni az amúgy 4,80-ba kerülő könyvet!) Erre írt nekem az eladó, hogy nem akarom-e átutalással fizetni PayPal helyett. A kérdést simán megértettem, de valahogy nem akaródzott németül válaszolni neki. De aztán meggyőztem magam, hogy az, aki éppen most vett egy német könyvet, amit szeretne elolvasni, kell hogy tudjon annyira németül, hogy megírja a nőnek, hogy nem tud utalni. Végül így is tettem. Tudom, hogy egyelőre nem a Faustot írtam újra, de tény hogy az üzenet célba ért, mert megjött az e-mail, hogy a könyv már úton van Belgiumba.

Szóval most már tényleg poliglott lettem.

Gondoltam, beszúrom a dalt, hogy meghallgathassátok, de sajnos a YouTube-on csak egy „Fel pirosok, Mikulások!” verzió van fenn.


A képen is nagyon gondolkodtam, hogy mi legyen, mert a világért sem szeretnék „önkényuralmi jelképpel” visszaélni. És mint tudjuk, soha nem tudhatjuk, mikor követünk el hibát, hiszen a kispesti sportbolt kirakatából is kivetették Puskás Öcsi mezét, mert rajta volt a Rákosi korszak címre.

Végül úgy döntöttem, kedvenc kommunistám és egyben 56-os hősöm képét teszem ide. (Lehet, hogy nem normális, ha az embernek van kedvenc kommunistája? ) Minden esetre, ő Angyal István, akinek a tragikus sorsában minden sűrítve van, ami fontos vörösökkel, proletárokkal és kommunistákkal kapcsolatban.

No response to “Éljen a nemzetköziség!”

 
© 2009 Egy EU-s vendégmunkás kalandjai.... All Rights Reserved | Powered by Blogger
Design by psdvibe | Bloggerized By LawnyDesignz