2011. október 2., vasárnap

Budapest az új Amsterdam


A múltkori Pestet eléggé fikázó bejegyzésem után úgy érzem kell írnom egy újabb posztot, ami Pest szebbik oldaláról szól.

Nagyjából 2 hetet töltöttem szeptember közepén Pesten, de ez radikálisan más élmény volt, mint az előző. Egyrészt ezúttal gyakorlatilag csak aludtam, meg szórakoztam Pesten, a munka máshol volt. Másrészt meg pont ennek az életmódnak köszönhetően, nem kellett a BKV-t egyáltalán használnom.

Ez a 2 dolog radikálisan új arcát mutatta a városnak. Mivel a Dohány utcából minden közel volt, ezért gyakorlatilag csak gyalog közlekedem. Volt hogy csak nagyon közel mentem, pl. a Grandio nevű helyre, ami szerintem szenzációs és a romkocsmák hajnalát idézi, amikor még nem vált iparrá ez a műfaj.
Október 6. utcai sarok
Meg eljutottam olyan helyekre is, amikről nem is tudtam, hogy felújították őket. A legkellemesebb meglepetés az Október 6. utca volt, ami szuper. Egy Humus Bár nevű helyen voltunk, ami ár-érték arányban a 2 hét legjobb választása volt. A legdrágábbat egyébként Székesfehérváron ettük, de szerintem ott azért szállhattak így el az árak, mert nincs igazi verseny. Szintén meglepő volt, hogy drágább volt a gödöllői egyetemi menza, mint a PWC menzája a pesti belvárosban.

A bejegyzés címe pedig nem az elfogyasztott fű mennyiségére utal, hanem arra, hogy elképesztő milyen sok biciklista van a városban. A várból gyalogoltunk a Dohány utcába a Lánchídon keresztül és rengetegen pedáloztak mindenfelé. A rakparton meg a hídon kicsit veszélyesnek is tűnt a dolog, mert egyszerűen nem fértünk el rendesen.

Szóval azért pozitívan is változik a város. Így teljesen más volt a hangulat. Nem szembesültünk a BKV-n összetömörülő "problematikás" emberekkel, a szeméttel és hasonlókkal. Tartok tőle, hogy ha hazaköltöznék, a BKV megkerülhetetlen lenne. De gyalogos turistaként mindenképp nagy élmény Pest.

No response to “Budapest az új Amsterdam”

 
© 2009 Egy EU-s vendégmunkás kalandjai.... All Rights Reserved | Powered by Blogger
Design by psdvibe | Bloggerized By LawnyDesignz